Dajcie mi rower, a poruszę Ziemię

DAMIANO PANTANI. STATYSTYCZKA ROWEROWA

Podjazdy269 m
Temp.19.0 °C
Więcej danych
Godzinka kręcenia wieczorowego - kiedy wiatry poszły sobie spać :) Trzeba się trochę ruszać by trzymać się w kupie, chcę w czwartek pojechać gdzieś dalej by zacząć sierpień z impetem.

Pojechałem na Chęciny trasą odwrotną niż zazwyczaj, bo w moim odczuciu w tę stronę jest bardziej podjazdowo - ćwiczyłem podjazdy na cięższym biegu bo mam z tym jeszcze problemy. Przy okazji sprawdziłem jak tam roboty drogowe w tych stronach... Ciekawe że już skończyli taki kawał drogi, a na Piekoszowie robią już półtorej roku xD xD xD

Węzeł Chęciny - 2010 © DamianoPantani

Węzeł Chęciny - 2013 © DamianoPantani

Wyżej porównanie - węzeł koło Chęcin w 2010 i 2013. Przy okazji porównanie aparatów w telefonach :D (SE W890i i Nokia 500)

Chęciny ulica Kielecka - 2010 - w stronę Kielc © DamianoPantani

Chęciny ulica Kielecka - 2010 - w stronę zamku © DamianoPantani

P.s. jakieś dziwnie okrągłe wyniki wskazał dzisiaj licznik - dokładnie 35km w dokładnie 1:09, Vmax dokładnie 55 xD PRZYPADEK? o.O

Poniedziałek, 29 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans31.32 km
Czas00:59
Vśrednia31.85 km/h
Vmax52.90 km/h
Podjazdy171 m
Temp.28.0 °C
Więcej danych
Miałem dzisiaj duuużo czasu żeby precyzyjnie ustawić sobie rower, i pojechałem na godzinkę sprawdzić czy dobrze się śmiga... Generalnie rewelka, w nogach już tak bardzo nie czuję zmęczenia, ale to się jeszcze okaże na dłuższych trasach. Muszę jeszcze z kierownicą pokombinować i będzie full wypas.

Zalew w Strawczynie przed wieczorem © DamianoPantani

Podjazdy516 m
Temp.33.0 °C
Więcej danych
Wyjechałem po drugiej, pierwsze 20 km nie pamiętam za dobrze, bo były to znane mi tereny więc byłem raczej myślami poza trasą... Było duszno, gorąco, starałem się jechać między 28 - 29 kph by się nie zmęczyć od razu. Pierwsza przerwa na Małogoszczu - skorzystałem tylko z prysznica na rynku i poleciałem dalej.

Od tego momentu musiałem co kilkanaście km robić pauzę by skorzystać z GPSa bo oznakowanie drogi było zerowe. Za Małogoszczem rozlegały się ogromne równiny... może miłe dla oka ale na pewno nie dla cyklisty. A poza tym na trasie nudy.

Włoszczowa Północ © DamianoPantani

Po cichutku pomalutku łykałem kolejne km, aż w końcu dokręciłem do Włoszczowy. Spodziewałem się że to będzie ciut większe miasto. A ludzi na ulicach - ZERO. Miałem wrażenie że jadę przez miasto duchów... Minąłem rynek i poleciałem bezpośrednio zobaczyć znaną - nie pamiętam już z czego ale znaną - stację Włoszczowa-Północ. Miałem farta bo podczas sesji zdjęciowej leciał pociag - ciął chyba ze 160kph, a robił taki kosmiczny szum że aż się go bałem :D Tylko czemu się nie zatrzymał na stacji? Zrobiłem kilka fot i szybko stamtąd uciekłem bo czułem się jak boczek na patelni.

Włoszczowa Północ - pociąg © DamianoPantani

Rynek Włoszczowa © DamianoPantani

Do domu śmignąłem trasą o 10 km krótszą. Nazwy pobliskich miejscowości to jakieś szaleństwo - Jakubów, Karolinów, Ewelinów, Marianów, teraz przeglądając mapy znalazłem jeszcze Antonielów, Wojciechów i Brygidów. Szkoda że nie było Ildefonsowa...

Prąd odcięło mi dopiero na 80-tym kilometrze. Kiedy zajechałem do domu licznik pokazał 88.88 km xDxDxD No to zostawiłem niepotrzebne rzeczy, wziąłem głęboki oddech i pojechałem dokręcić do setki, bo taka okazja nie zdarza się często. Ledwo utrzymywałem równowagę na tym rowerze, tyłka to już nawet nie czułem, ale szczęśliwy że zrobiłem taki dystans dojechałem cały do domu.

Dzisiaj przekonałem się co to jest seryjne łykanie kilosów... No cóż, czekają mnie jakieś 3 dni przerwy, bo idą upały i burze. Może wieczorami pokręcę drobny kawałek by rozruszać obolałe nogi... Ale nie zamierzam przekraczać 30km / dzień. Chociaż tyle że sobie TdP pooglądam ;)

Piątek, 26 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans35.58 km
Vśrednia30.94 km/h
Vmax47.60 km/h
Podjazdy165 m
Temp.25.0 °C
Więcej danych
Rano wpadłem na pomysł zobaczenia Włoszczowy i zrobienia pierwszej sety. Motywacja była, siła też, ale znowu do późnego popołudnia wiało jak w Świętokrzyskim lol xD

No cóż, w domu nudy jak nie wiem, no to mimo wiatru pojechałem troszki pokręcić, by nie wyjść z jako-tako dobrej formy.

Miałem incydent gdzieś na Oblęgorku - jakaś baba wyjeżdżała z pola samochodem, i robiła to tak graślawo że musiała wyjechać na przeciwny pas... Na hamulec było za późno więc odbiłem w stronę chodnika, gdzie było dużo piachu. Przy 40 kph nie dałem rady wrócić na asfalt, poślizgnąłem się, zahaczyłem o krawężnik, przeleciałem przez chodnik i wylądowałem w pokrzywach. Bardzo szczęśliwie się złożyło że leciałem odwrócony plecami, więc kiedy na nie upadłem to wyszłedł mi taki fikołek w tył jak na WFie :D Po wszystkim baba jeszcze coś tam do mnie pobełkotała ale nawet jej nie słuchałem tylko sprawdzałem co z rowerem. Znowu obręcze do podcentrowania, poza tym wszystko OK.

Jakoś nie odbił mi się ten wypadek na psychice bo te salto w powietrzy było... przyjemne :D Upadłem bardzo miękko, zupełne zero bólu. Jedynie co, to delikatnie pokrzywy poparzyły czoło i łydkę, co później odczuwałem jako przyjemny chłód. Cóż, kolejne doświadczenie do kolekcji :) Luzujemy hamulce i jedziemy dalej...

Nad zalewem w Strawczynie mnóstwo ludzi, przez weekend pewnie nie będzie się dało przejść w tym gąszczu golasów. Hiehie w jednym miejscu postanowiłem doscinąć, leciałem z 45 i wtedy przez ścieżkę przechodzili... policjanci :D Już nawet nie zdążyłem wyhamować, ale i tak leciałem na tyle szybko że misiek tylko machnął na mnie łapą...

Panorama zalewu - 2011 © DamianoPantani

Dalej spotkałem kumpla z którym się nie widziałem z 7 lat... Debil pół-trzeźwy i jeszcze wchodzi do wody, no ale cóż, jego sprawa...

Czwartek, 25 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans34.35 km
Vśrednia29.87 km/h
Vmax50.90 km/h
Temp.22.0 °C
Więcej danych
Ostatni raz rowerem na praktykę zawodową <3 Szefu dał mi wolne jutro także oficjalnie zaczynam miesiąc wakacji - delikatnie ograniczonych, ale zawsze :D

Co do samej jazdy - rano nie mogło być lepiej... Zero wiatru, słońce świeci, IDEALNIE ciepło. Jedynie co to było ciasno na drogach, ale średnia prędkość wysoka jak na miasto i roboty drogowe.

Środa, 24 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans34.57 km
Czas01:12
Vśrednia28.81 km/h
Vmax52.60 km/h
Więcej danych
Dzisiaj znowu szalały tajfuny. Chociaż tyle że w jedną stronę wiało w plecy, a nie tak jak wczoraj...

W piątek mam ostatni dzień praktyk zawodowych, w końcu będę mógł jechać kiedy chcę, gdzie chcę, jak chcę itd... Zapowiada się pracowity sierpień bo mam dużo targetów do zrobienia ;)

Wtorek, 23 lipca 2013Komentarze: 1
Dystans35.94 km
Czas01:18
Vśrednia27.65 km/h
Vmax48.70 km/h
Temp.22.0 °C
Więcej danych
Jadąc na politechnikę na wschód - wiatr czołowy.
Wracając z politechniki na zachód - huragan czołowy.

Niech mi to ktoś mądry wytłumaczy bo zaczynam wątpić w ten świat i tracić nerwy.

Poniedziałek, 22 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans38.87 km
Czas01:13
Vśrednia31.95 km/h
Vmax48.40 km/h
Podjazdy215 m
Więcej danych
Poczta dzisiaj do mnie zawitała i przyniosła zbawienie. Odkurzyłem szoskę, wbiłem nową gwiazdkę do rury sterowej, delikatnie zmieniłem ustawienie kiery i siodła, no i pojechałem sprawdzić czy wszystko gra. Wiatr był dość mocny ale wolałem nie odkładać tej przejażdżki na wieczór. Mimo wszystko prawie tydzień przerwy sprawił że plany przejechania 1000km w miesiąc już w lipcu legły w gruzach - no to szykujemy formę na sierpień :)

Widok na Chełmce z góry Zachetnej, fot MaciejL
Widok na Chełmce z góry Zachetnej, fot MaciejL © DamianoPantani

Po drodze mijałem ponadprzeciętną liczbę panienek w mini-miniówach, więc mimo że trasa nie obfitowała w atrakcje turystyczne, to było na co popatrzeć :D Ale kręcić było trzeba, na szosie nie ma czasu na dzikie baby ;))

Niedziela, 21 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans17.20 km
Teren10.60 km
Czas00:35
Vśrednia29.49 km/h
Podjazdy147 m
Temp.23.0 °C
Moja szosa ma już kilka dni przestoju, bo muszę czekać aż przyjdzie mi część bez której nigdzie nie pojadę. Dzisiaj po prostu rozsadzało mnie ciśnienie na rower, dlatego postanowiłem... wyjąć góraka :D

Zrobiłem mu szybki serwis i po prostu pojechałem w pola... Chyba pierwszy raz w życiu nie planowałem wycieczki przed wyjazdem, po prostu jechałem tam gdzie mnie nogi zabrały. Jeeeny, tak dawno mnie nie było w lasach że nagle zechciałem odwiedzić mnóstwo miejsc w okolicy. Niżej kilka zdjątek:

Okolice starego młyna - Wincentów © DamianoPantani

Drzewo z horroru © DamianoPantani

W starym wyrobisku
W starym wyrobisku © DamianoPantani

Ściana
Ściana © DamianoPantani

Zwiedzając te wszystkie miejsca czułem się jak dziecko... wróciło mi do głowy mnóstwo świetnych wspomnień. Ale muszę przyznać że dziwacznie się jechało, prawie jak w fotelu. Tak wygodnie że aż niewygodnie, na szosce o dziwo jedzie mi się przyjemniej. Na asfaltowych zjazdach brakowało mi korby :D Bardzo dziwne ale - co ciekawe - przyjemne uczucie. Mimo wszystko nie jestem w stanie pojąć jak mogłem przez tyle sezonów tak się toczyć na tym góralu.

P.s. jechałem bez licznika ale średnia prędkość jaką podałem w tabelce to tak mniej więcej ile by wyszło na szosówce przy tym dystansie.

Wtorek, 16 lipca 2013Komentarze: 0
Dystans35.00 km
Czas01:13
Vśrednia28.77 km/h
Vmax51.20 km/h
Podjazdy179 m
Więcej danych
Ten wiatr jest niemożliwy, w tym sezonie tak bardzo wieje jak w poprzednim sezonie bardzo nie wiało :D Dzisiaj nie chce mi się przypominać co się działo na trasie bo jednym okiem piszę posta a drugim oglądam TdF

EDIT: Chcąc obniżyć nieco kierownicę, przy dokręcaniu sterów rozwaliłem gwint szyszki, także dopóki nie wymienię to nie będzie jazdy buuu :(

TROCHĘ O MNIE

Jestem Damian, na rowerze znany jako Damiano Pantani. Urodzony w Kielcach w 1991 roku, szosowiec ze źródłami w kolarstwie górskim.
  • KOLARSKI OPĘTANIEC
  • MIŁOŚNIK ASTRONOMII
  • KONSERWATYWNY LIBERTARIANIN

Z zawodu programista aplikacji internetowych. Z końcem 2018 odstawiłem bloga, dlatego udostępniłem kod szablonu na forum. Jeśli nie ten, to być może zainteresuje Cię stary szablon. Walić śmiało w razie uwag, moje dane kontaktowe znajdują się na dole.

21905.67

CZAS W SIODLE

CZYM ŚMIGAM OBECNIE

Scott Addict 20

Rower zbudowany przede wszystkim z myślą o łatwości serwisowania, bezawaryjności i komforcie jazdy, w tych kwestiach bije na główę poprzednika. Najwieksze atuty mojej obecnej maszyny to:

• Karbonowy frameset w rozmiarze 56
  • Grupa Ultegra Di2
  • koła Zipp 30
Korba 50-34, kaseta 11-28 (11 przełożeń). Waga całkowita to około 7,7 kg. Drobna recenzja do poczytania jest tu: Scotta test